cart-icon 0
0تومان

جمع صورت حساب

0 تومان

استفاده از قفل و چِفت در فریم با پروفیل شیاردار(چِفتِ ساچمه ای)

در ادامه ی سلسله مقالات درباره ی قفل و چفت برای نصب روی فریم های آلومینیومی، این بار در مورد مدل چفت های ساچمه ای صحبت می کنیم. این مدل چفت ها نسبت به چفت های آهن ربایی که در مقاله ی قبل (از اینجا بخوانید) درباره ی آن ها توضیح دادیم دارای زیبایی، استحکام و نصب بهتری هستند.

از نظر ساختاری کمی نسبت به چفت آهن ربایی بهتر است. علت بهتر بودن آن نیز استحکام بیشتر چفت آن می باشد. به طوری که دارای دو قطعه به صورت نر و ماده می باشد. قسمت مادگی دارای دو ساچمه است که با یک فنر ریز در زیر آن داخل هوزینگ خود پرس شده است. ساچمه ها از هوزینگ خود بیرون نمی آیند ولی فنرها این امکان را می دهند که ساچمه ها در نقطه ای محکم سر جای خود قرار بگیرند و هر نیرویی که به آن ها وارد شود فنرها نیز نیروی متقابل به آن وارد می کنند.

قسمت مادگی را باید روی چارچوب و قسمت نری را روی درب نصب کنید. سوراخ ها را با استفاده از مهره ی تی می توان به راحت در شیار پروفیل مهندسی نصب کرد.

بعضی مدل ها که دارای کاربری بهتری هستند دارای سوراخ های لوبیایی شکل می باشند که امکان رگلاژ را فراهم می نمایند.

این که این چفت را در قسمت بیرونی (نمای فریم) نصب کنید یا از داخل (که دید نداشته باشد) کاملا در اختیار شماست ولی طبیعتا برای نصب در داخل باید درب نیز به داخل باز شود و برای نصب در بیرون درب باید به بیرون باز شود.

از خوبی های این مدل چفت ها این است که جهت ورود چفت به مادگی مهم نیست و بسته به شرایط می تواند به صورت زاویه ی صفر درجه یا 90 درجه یا هر زاویه ی دیگری باشد.

ممکن است در بعضی مدل ها پیچی در بالای قسمت ساچمه ای ببینید که جهت تنظیم میزان سفتی فنر ساچمه ها است.

در مواردی ممکن است نیازمند استفاده از ایده هایی جهت نصب قفل باشید. مثلا استفاده از قطعات واسطی که نصف قفل را راحت تر کند. مثلا مدل قفل در عکس پایین به شکلی که برای هم سطح شدن درب با چارچوب می بایست از این واسط استفاده کرد.

البته این مدل چفت ها را بایستی در موارد استفاده کنید که باز یا بسته شدن درب فریم مشکلی ایجاد نمی کند. زیرا جنبه قفل شدن نداشته و صرفا جهت جلوگیری از باز ماندن درب فریم می باشد. 

در مقالات بعدی باز هم در مورد چفت ها و قفل های بیشتری که بتوانید در فریم هایی که با پروفیل شیاردار صنعتی ساخته اید استفاده کنید اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می دهیم.

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

افزودن دیدگاه

نظرات

0 0

تعداد:

cart-icon-1 افزودن به سبد خرید