cart-icon 0
0تومان

جمع صورت حساب

0 تومان

استفاده از قفل و چِفت در فریم با پروفیل آلومینیوم (چِفتِ مگنتی)

اگر از پروفیل آلومینیوم شیاردار برای ساخت یک فریم صنعتی استفاده کرده اید ممکن است به قفل، برای چِفت کردن دربِ آن نیازمند شده اید. سعی می کنیم شما را با قفل های مناسب برای این مدل پروفیل آلومینیوم و نحوه ی استفاده از آن ها آشنا کنیم.

قفل مگتنی یکی از راحت ترین و متداول ترن مدل های چِفت برای استفاده در پروفیل آلومینیوم شیاردار می باشد. اساسِ کار این چفت خیلی ساده است. یک آهنریا داریم که معمولا روی شاسی نصب می شود و یک تکه آهن که قرار است به آهن ربا برخورد کرده و آن را جذب کند. به همین سادگی.

در حال حاضراز این مدل آهن رباها با فریم ها و هوزینگ های پلاستیکی و فلزی در بازار می توانید به راحتی پیدا کنید.

در شکل بالا یکی از این مدل آهن رباها را مشاهده می کنید. هیچ محدودیتی در کار نیست. کافی است هوزینگ شما دارای دو سورخ باشد که روی شیار پروفیل مهندسیِ فریمتان بشیند. این که دقیقا کدام قسمت نصب کنید به خیلی پارامترها بستگی دارد. مثلا ممکن است شما از دربِ تمام شیشه یا تمام پلکسی استفاده کنید. پس فریم درب از پروفیل صنعتی نیست.

این که آن تکه ی آهنی چه باشد که جذب آهن ربا شود هم مهم نیست. یک تکه پیچ یا یک ورق کوچک آهن. هر چیزی که جنسش آهن باشد. توجه داشته باشید که اینجا هدف ایجاد یک چِفت است نه یک قفل. در واقع شما درب را قفل نکرده اید بلکه یک چفت زده اید که فقط درب در سرِ جای خودش محکم قرار گیرد و سر خود باز یا بشته نشود.

بدون شک بهترین روش در بستن هوزینگِ آهن ربایی روی پروفیل آلومینیوم استفاده از مهره تی و پیچ است. با توجه به سوراخ هوزینگ مهره ی مناسب انتخاب کنید. 

بهتر است هوزینگ شما دارای سوراخ لوبیایی باشد تا بتوانید آن را رگلاژ کنید.چون در این صورت یا باید ابعاد مقطع پروفیل مهندسی را تغییر دهید یا ضخامت درب را متفاوت در نظر بگیرید که هر کدام ممکن است در هزینه و یا طراحی شما خِلَلی وارد کند.

 

اگر با محدودیت در نصب مواجه شدید نترسید. خلاقیت به خرج دهید. پروفیل آلومیینوم شیاردار بستر بسیار خوبی برای پیاده سازی ایده های شماست. اگر لازم شد از واسطه های جدید ابتکاری استفاده کنید.

باز هم در مقالات بعدی شما را با قفل ها و چفت هایی که می توانید در کارتان استفاده کنید آشنا می کنیم.

ارسال دیدگاه

افزودن دیدگاه

نظرات

0 0

تعداد:

cart-icon-1 افزودن به سبد خرید