cart-icon 0
0تومان

جمع صورت حساب

0 تومان

نبشی های یک طرفه ی دوبل برای استحکام بالاتر پروفیل آلومینیوم شیاردار

همان گونه که قبلا نیز در کانال تلگرام، اینستاگرام و سایت نیز اطلاع رسانی کرده بودیم نبشی های دیواره دار (لچکی دار) با ارتفاع دوبل در سایت موجود گردیده است. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای استفاده از این مدل نبشی های دیواره دار (لچکی دار) در اتصال پروفیل شیاردار صحبت کنیم.

اتصال در این مدل نبشی ها به صورت اصطکاکی است. یعنی در شیار پروفیل آلومینیوم، یک مهره یا پیچ تی داریم که قرار است لبه های آن با لیه های داخلی پروفیل شیاردار درگیر شده و اصطکاک ایجاد کرده و به علت اتصال پیج و یا مهره به نبشی ، مانع از حرکت آن نبشی و درنتیجه چِفت شدنِ آن ها شود.

این کار عملا اتصال عمودی دو پروفیل مهندسی را برقرار می کند. اما چیزی که میان نبشی های مختلف وجهِ تمایز ایجاد می کند، توانایی آن ها در مقاومت مقابل تنش های زاویه ای است. یک فریم ساخته شده برای هر کاربردی که باشد ممکن است جدا از وزن خود با نیروهای خارجی و یا داخلی مختلفی مواجه شود. از شخصی که ممکن است به فریم شما تکیه دهد، تا موتوری که لرزهای متناوبی دارد و یا حتی تجهیزاتی که ممکن است در یک نقطه ی خاص از فریم شما بار نقطه ای ایجاد کند. همه ی این ها اگر در قسمت اتصال ستون ها و تیرها اعمال نشود (یعنی مثلا در وسط یک تیر ایجاد شود) می تواند موجب فشار به صورت زاویه ای در نقطه ی اتصال شود.

در تصویر بالا فشار در نقطه ی میانی تیر بالایی، می تواند باعث خم شدن نقطه ی اتصال ابتدایی شود.در چنین شرایطی اول باید این نقطه از استحکام بالایی برخوردار باشد. به گونه ای که هر چه این اتصال دارای اصطکاک بیشتری باشد و همچنین طول این اتصال بلندتر باشد، می تواند از جدا شدن نبشی و پروفیل آلومینیوم مهندسی جلوگیری کند. انتخاب پروفیل قوی در مرحله ی دوم می باشد، به گونه ای که اگر این اتصال به اندازه ی کافی مقاوم باشد حالا باید پروفیل صنعتی تحمل این تنش را داشته باشد و دچار شکست نشود.

از این رو است که ما پیشنهاد می کنیم که سعی کنید معمولا طول تیرها از یک متر بیشتر نشود. ولی اگر هیچ چاره ای ندارید، از نبشی هایی استفاده کنید که هم طول بلندتری دارند و هم تعداد پیچ های بیشتری برای اصطکاک بیشتر به آن ها متصل می شود.

نبشی های یک طرفه ی دوبل دقیقا دارای این ویژگی می باشند که علاوه بر امکان استفاده از 4 پیج و مهره به جای 2 تا (که در مدل های ارتفاع کوتاه تر وجود دارد) دارای طول بلندتری هستند و می توانند اصطکاک و قدرت بیشتر در اتصال به شما بدهند.

به علت قیمت بالاتر این مدل نبشی ها پیشنهاد می گردد حتما قبل از خرید از کارشناس خود اطلاعات کافی را دریافت کنید که هم پروفیل مهندسی مناسب را خریداری کنید و هم در هزینه ی خود صرفه جویی کنید.

 

ارسال دیدگاه

افزودن دیدگاه

نظرات

0 0

تعداد:

cart-icon-1 افزودن به سبد خرید