cart-icon 0
0تومان

جمع صورت حساب

0 تومان

شفت کروم و هارد کروم

اصطلاح شفت به میلگردهای فولادی اطلاق می گردد که به عنوان ریل و مسیری جهت حرکت بلبرینگ استفاده می شود. جنس این میلگردها غالبا فولاد کربنی مانند C45، E355 و یا از این دست می باشد که با روکشی از کروم با ضخامت های مختلف پوشش دهی شده است. عملیات حرارتی انجام شده روی فولاد، کیفیت آلیاژ، کیفیت ماشین کاری و سطح صاف و دقیق (بدونِ هرگونه تاب ) و کیفیت پوشش دهیِ این میلگردها تعیین کننده ی کیفیت آن می باشد. به جرات می توان گفت که فن آوری تولید این مدل میلگردها چیزی نیست که بگوییم، ساخت آن راحت است.ممکن است رسیدن به کیفیت بالای شفت هارد کرومِ به عنوان مثال NIMET کشور رومانی شاید در ایران مقدور باشد، ولی به علت عدم وجود تکنولوژی تولید انبوه آن قیمت تمام شده ی آن چنان بالا خواهد شد که توانایی رقابت با مشابه خارجی را نخواهد داشت.

اشتباهی متداول

یکی از اشتباهات متداول در میان کاربرانِ این مدل میلگردها شیوه ی استفاده از عبارت شفت هارد کروم و شفت هارد می باشد. به طور کلی شفت های (میلگرد های) آبکاری شده با کروم به عنوان شفت کروم نام گذاری می شوند. اما به این دلیل که متریال استفاده شده در این شفت ها همانگونه که اشاره شد آهن می باشند، در صورتی که روکش کروم به هر دلیلی برداشته شود به سرعت خطر زنگ زدگی کل شفت را تهدید می کند. از اصلی ترین دلایل از بین رفتن روکش کروم این شفت ها جرکت مستمرِ بلبرینگ روی آن ها می باشد(مانند شکل زیر).

این کاربرد در حرکت های خطی بسیار متداول می باشد. حال برای این که روکش کروم روی شفت دارای پایداری مناسبی باشد ضخامت آبکاری کروم را روی شفت تا 50 میکرون (و در صورت کاربری های حساس تر بیشتر) بالا می برند که اصطلاحا به آن آبکاری هارد کروم گفته و به میلگرد آن شفت هارد کروم می گویند که اشتباها بعضی ها به مدل شفت کروم معمولی، شفت هارد می گویند که اشتباه است. این اشتباه در استفاده از لفظ استیل نیز شاهد هستیم. در انگلیسی به فلز فولاد کربنی که قابلیت زنگ زدن دارد steel می گویند و به آهنی که با فلز کروم ترکیب شده باشد و یا به صورت خالص فقط کروم باشد، stainless steel یا فولاد ضد زنگ می گویند که در فارسی به اشتباه به فولاد ضد زنگ استیل اتلاق می شود.

شفت هایی که دارای کاربرد در محیط های حساس و مرطوب هستند ممکن است از جنس فولاد ضد زنگ باشند.

به درخواست مشتریان محترم قصد داریم که این شفت را در فروشگاه موجود کنیم. به علت نیاز به حساسیت و دقت در برش و همچنین تراش کاری نقطه ی برش، به دنبال تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز هستیم که به محض فراهم شدن آن و نهایی شدن مذاکرات با تامین کننده گان این مدل شفت ها، آن را در قطرهای مختلف موجود می کنیم. اخبار مربوط به این شفت ها را در کانال تلگرام، اینستاگرام و سایت وایمند(فروش پروفیل مهندسی) دنبال کنید.

ارسال دیدگاه

افزودن دیدگاه

نظرات

0 0

تعداد:

cart-icon-1 افزودن به سبد خرید