cart-icon 0
0تومان

جمع صورت حساب

0 تومان

چگونگی نصب طلق در شیار پروفیل مهندسی

حتما بسیار پیش آمده است که بخواهید در فریم ساخته شده ی خود که در آن از پروفیل آلومینیوم شیاردار صنعتی استفاده کرده اید از طلق یا شیشه یا پلی کربنات به عنوان محافظ یا پنل استفاده کنید. همیشه این سوال مطرح است که چگونه این کار انجام شود. طبیعتا یکی از راه کارهای ساده پیچ کردن پنل از بیرون است. در این روش پنل به صورت دقیق از قبل سوراخ شده و مهره ی مخصوص در شیار پروفیل مهندسی قرار داده شده است. پیچ از بیرون وارد سوراخ پنل شده و در مهره سفت می شود.

این روش بسیار ساده است ولی بزرگ ترین مشکل آن این است که اگر به درستی ظریف کاری انجام نشود نمای کار را زشت می کند. به خصوص در گوشه ها و محل تلاقی دو پنل از دو وجه مختلف و همچنین زمانی که ضخامت ورق یا پنل زیاد باشد. شاید این مدل بستن پنل برای قسمت های روی فریم به خصوص فریم هایی که مانند میز یا صندلی فقط در قسمتِ فوقانی نیاز به پنل دارند مناسب باشد.

در این حالت سوراخ ها باید دقیق باشند. عزیزانی که در این روش از پلکسی یا پلی کربنات استفاده می کنند دقت داشته باشند که تا جای ممکن از لیزر برای سوراخ کاری استفاده کنند. زیرا علاوه احتمال خطا در محل سوراخ این امکان هست که به علت فشار زیاد دریل و یا بی توجهی طلق ترک بخورد. علاوه بر آن هنگام سوراخ به علت ایجاد حرارت نقطه ای، پلکسی داغ شده و در نقطه ذوب می شود و دور دریل می چسبد و کار را سخت تر می کند. در این حالت نیاز است که هنگام سوراخ حتما از خنک کننده مانند آب استفاده شود.

روش دوم استفاده از طلق داخل شیار است. این روش به علت زیبایی و امکان آب بندی روشی بسیار مناسب و توصیه شده می باشد.

اما مشکل اصلی در این روش تثبیت پلکسی داخل شیار است. زیرا نمی توان همیشه پلکسی با ضخامت شیار تهیه کرد. اولین مشکل در این ضمینه قیمت بالای پلکسی های با ضخامت بالاست. مثلا پروفیل شیاردار مهندسی 45 در 45 دارای شیاری با 10 میلیمتر ضخامت است و طبیعتا پلکسی 10 میل بسیار گران است و دوم این که نمی شود که پلکسی داخل شیار پروفیل آلومینیوم تثبیت شود و هیچ لقی ای نداشته باشد. از این رو استفاده از نوار لاستیکی پیشنهاد می شود.

با توجه به این که در ساخت درب و پنجره های آلومینیومی و UPVC هم این مساله مطرح است و متداول نیست که فلز را مستقیما به شیشه متصل کنند نوارهای لاستیکی از مدت ها پیش در بازار برای انواع ضخامت ها و شیارها موجود است. با استفاده از این نوارها مهم نیست که ضخامت طلق شما و عرض شیار چقدر است. می توانید به میزان دلخواه داخل شیار فضا را پر کنید. مانند شکل های زیر که در آن ها پلکسی 3 میل با استفاده از یک نوار در پروفیل شیاردار 20 در 20 و با استفاده از دو نوار در پروفیل مهندسی 40 در 40 قرار گرفته است.

در این روش امکان آب بندی نیز وجود دارد و می توان حتی در موارد حساس تر، حتی از چسب آکواریوم نیز برای درزگیری هم استفاده کرد. در صورت تمایل با بخشی فنی وایمند برای مشاوره در زمینه ی تهیه ی نوار مناسب صحبت کنید.

روش دیگر در نصب پنل استفاده از یراق آلاتی است که در شیار داخلی قرار میگیرند(به جای شیار بیرونی) و نصب پنل روی این یراق آلات است. علاوه بر یراق آلات موجود می توانید با خلاقیت از یراق آلات موجود در بازار که برای کارهای دیگر استفاده می شوند برای این منظور استفاده کنید.

این روش بیشتر تنها جهت ایجاد یک محافظ برای جلوگیری از ورود دست به داخل فریم استفاده می شود و نما و یا آب بندی و یا صدا چندان اهمیتی ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر فروش وایمند تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

افزودن دیدگاه

نظرات

0 0

تعداد:

cart-icon-1 افزودن به سبد خرید