cart-icon 0
0تومان

جمع صورت حساب

0 تومان

قلاویز مرکز پروفیل شیاردار صنعتی

یکی از سوالات متداول مشتریان محترم وایمند در مورد قلاویز کاری مرکز پروفیل مهندسی می باشد. قبلا توضیحاتی در باره ی استفاده از قلاویز پروفیل نصب پیچ برای اتصال دو پروفیل شیاردار مطالبی را مطرح کرده ایم. همچنین جهت نصب پایه تنظیم و یا چرخ نیز به قلاویز مرکز پروفیل شیاردار نیاز دارد. 

قلاویز کاری با استفاده از مته ی قلاویز انجام می شود. با چرخش مته در داخل سوراخ دنده های مته ی قلاویز دیواره های سوراخ را خورده و آن را قلاویز می کنند. برای انجام قلاویز استانداردهای متنوعی وجود دارد. به عنوان مثال سرعت بر اساس جنس متریالی که در حال قلاویز است متفاوت است. در آلومینیوم سرعت قلاویز باید بالا باشد ولی در آهن و یا چدن باید پایین باشد. میزان قطر سوراخ بر اساس اندازه ی قلاویز نیز متفاوت می باشد. مثلا برای قلاویز 8 می بایست سوراخ 6.7 استفاده کرد اما ممکن است کاربر ترجیح دهد که برای راحتی کار از مته ی 7 استفاده کند. اما افزایش قطر سوراخ تیزی قلاویز را کاهش می دهد و احتمال لَقیِ پیچ را افزایش می دهد.

استفاده از روغن در قلاویز کاری یک اصلِ مهم است و کیفیت دنده ها را افزایش می دهد. حتما مرکز پروفیل را با استفاده از کمپرسور باد تمیز کنید. مرکز پروفیل مهندسی دارای نیم دایره هایی است که 

برای قلاویز مرکز پروفیل آلومینیوم شیاردار می توانید هم از قلاویز دستی استفاده کنید و هم قلاویز ماشینی. مرکز پروفیل های آلومینیوم مهندسی وایمند دارای سوراخی مناسب برای قلاویز کاری می باشد. مثلا مرکز پروفیل صنعتی 20 در 20 دارای سوراخ 5میلیمتری می باشد که مناسب برای قلاویز 6 می باشد.

مته های قلاویز دستی معمولا به صورت سه تایی عرضه می شوند. 

1- پیش رو

2- پس رو

3- اصلی

معمولا با یک دایره روی پایه ی این مته ها نوع آن مشخص می شود. مثلا پیش رو یک دایره و پس رو 2 دایره دارد و مرحله آخر دایره ای ندارد.

 وسیله ای که با آن مته های قلاویز دستی بسته می شود دسته قلاویز گفته می شود.

 

در این حالت به این علت که با استفاده از دست قلاویز انجام می شود و نیاز به فشار بالایی است، ابتدا با دنده های ریز قلاویز کاری شروع می شود و هر چه جلوتر می رویم دنده ها تیز تر می شوند.

در حالت ماشینی تنها از یک مته استفاده می شود که می بایست از دستگاه قلاویز کاری مناسب استفاده شود. در این حالت کنترل مناسب روی چرخش دستگاه کلید موفقیت است. جهت چرخش در یک لحظه ی مشخص باید برعکس شود تا قلاویز پس از انجام از آن خارج شود. در صورتی که سوراخ پروفیل مهندسی و مته یک راستا نباشند خطر شکستی مته وجود دارد.

دستگاه های دریل قلاویز و یا قلاویزکارِ تنها دارای کورسِ کمی هستند و از این رو پروفیل هایی که طول های بلندی دارند را نمی شود با آن ها قلاویز کرد. از طرفی استفاده از روش دستی نیز در تیراژ بالا بسیار سخت است. از این رو معمولا از دریل شارژی برای این کار استفاده می کنند.

دریل شارژی از آن جهت مناسب قلاویز مرکز پروفیل شیاردار است که دارای کنترل خوبی است و ورود و خروج و میزان گشتاور اعمالی کاملا در اختیار کاربر می باشد.

فیکس کردن پروفیل آلومینیوم با یک گیره خیلی مهم است. البته برای جلوگیری از آسیب دیدن پروفیل بهتر است از یک پلاستیک حباب پیچ دور آن استفاده شود. موقع چرخش و ورود به مرکز پروفیل دسته ی دریل را محکم نگه دارید. ااگر مته گیر کرد دستتان را به چپ و راست نچرخانید زیرا باعث شکسته شدن مته می شود. اگر مته داخل پروفیل مهندسی گیر بشکند خروج آن بسیار هزینه بر  سخت است.

در صورت تمایل می توانید از ما بخواهید که پروفیل های شیاردار سفارشیِ شما را قلاویز کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و در صورت نیاز به مشاوره فنی با همکاران ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

افزودن دیدگاه

نظرات

0 0

تعداد:

cart-icon-1 افزودن به سبد خرید