cart-icon 0
0تومان

جمع صورت حساب

0 تومان

چگونه رویه ی MDF را به فریم ساخته شده با پروفیل شیاردار مهندسی وصل کنیم؟

هنگامی که شما یک میز یا یک فریم با پروفیل آلومینیوم شیاردار می سازید یکی از کارهایی که می بایست انجام دهید نصب پنلی است که روی فریم قرار می دهید. این پنل می تواند MDF، نئوپان، چوب و یا حتی ورق فلزی باشد.

در این جا در مورد شیوه ی اتصال ورق چوبی و مخصوصا MDF روی فریم صحبت می کنیم.

این را به خاطرتان داشته باشید که ممکن است وقتی که فریمتان را با پروفیل مهندسی ساختید نگران استحکام آن و یا لرزش هایش شوید. اما در بیشتر موارد این نگرانی با نصب MDF رفع می شود. MDF روی فریم شما خود می تواند نقش متصل کننده ی قطعات پروفیل شیاردار باشد و لرزش آن را تا حد زیادی بگیرد. دنبال MDF های بسیار ضخیم نباشید. آن چه در بازار به صورت عمده موجود است، ورق های MDF با ضخامت 16 می باشد. اگر طول کارتان بیشتر از 120 سانت شد فراموش نکنید که در زیر فریم یک ساپورت هم تعبیه کنید.

این تیرهای ساپورت حتی در ساخت مبل های خانگی هم استفاده می شود. یک تیر ساپورت می تواند مقاومت ورق MDF شما را حتی 2 برابر کند و از شکم دادن آن در میانه کاسته و میزان وزن قابل تحمل را بیشتر کند. 

در نصب MDF می تواند گفت که تنها یک راه اساسی دارید و آن اتصال از زیر می باشد. اتصال از رو هر چند امکان پذیر است ولی به علت عدم زیبایی و مشکلاتی که دارد به عنوان یک راهکار نمی دانیم زیرا آنگاه به چنین صحنه ای از روی میز مواجه خواهید شد.

که قطعا مورد پسند شما نخواهد بود. حتی اگر روی MDF سوراخ سرخزینه بزنید که پیچ با MDF همسطح بشود هم باز از نظر زیبایی مورد تایید هیچ کس نخواهد بود.

اما چیزی که ما پیشنهاد می کنیم استفاده از گونیای فلزی مخصوص MDF است که به وفور در بازار و در تمام مغازه های ابزار فروشی پیدا شده و دارای قیمت مناسبی نیز هست. 

به ظاهر ساده و البته زشت!!!! آن اهمیت ندهید. بسیار کارتان را راه می اندازد. این اتصال در زیر MDF و پروفیل آلومینیوم است و شما و هیچ کس دیگر آن را نمی بیند. یک ورق آهن با سوراخ و آبکاری گالوانیزه است. نصب آن هم ساده است. شما یک مهره تی نیاز دارید و دو عدد پیچ.

پیچ اول بهتر است آلنی گل بلند باشد که قرار است از طریق مهره تی گونیای فلزی را به پروفیل مهندسیِ فریمِ شما متصل کند.ارتفاع پیچ هم باید براساس پروفیل شما و ضخامت گونیا تعیین گردد. ابتدا ورق MDF را روی فریم آلومینیومی قرار دهید و سپس گونیاها را به پروفیل مهندسی پیچ کنید تا گونیاها دقیقا در محل مناسب خود قرار گیرند. ترجیحا از گونیایی استفاده کنید که دارای سوراخ لوبیایی باشد تا بتوانید روی پروفیل آلومینیوم شیاردار خود پیچ را رگلاژ کنید.

حالا که تمام شد باید سراغ پیچ دوم بروید که پیچ MDF است. این مدل پیچ دارای خاصیت دنده کُنی است. یعنی همزمان که وارد MDF و یا چوب می شود داخل آن را نیز قلاویز می کند و این مزیت کمک می کند که در صورت نیاز حتی آن را باز و دوباره ببندید. (فقط یادتان باشد که زیاد این کار را نکنید زیرا دنده روی چوب مانند فلز نیست وبه راحتی ممکن است از بین برود)

اما برای پیچیدن پیچ MDF نمی توانید از پیچ گوشتی استفاده کنید زیرا نیروی زیاد و سرعت بالایی نیاز دارد که از نیرو دست خارج است. بنابراین می بایست از دریل شارژی استفاده کنید. سبکی و سرعت عمل و عدم نیاز به برق و عدم وجود سیم برق که دست و پا گیر باشد از مزیت های این دریل است.

پیچ را در جای خود روی سوراخ گونیا قرار دهید و دریل را با فشار روی پیچ روشن کنید و ببینید که چقدر راحت در داخل پیچ نفوذ می کند. فقط دقت کنید که پیچ را کج نپیچید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره در مورد ساخت میزهای مونتاژ با بخش مهندسی فروش صحبت کنید.

ارسال دیدگاه

افزودن دیدگاه

نظرات

0 0

تعداد:

cart-icon-1 افزودن به سبد خرید